Textanalys
Nyckeln Till Nya insikter
ÖVERSikt
Med en kombination av marknadsledande lösningar och specialistkompentens erbjuder SYGAIN textanalystjänster, helt anpassade utifrån det svenska språket. Vi gör det möjligt för organisationer att få ut verksamhetnytta av internt, eller externt, ostrukturerat data, dvs text.
Textanalys gör det möjligt till stora effektivitetsbesparingar genom att undvika manuell hantering och gå ifrån subjektiv bedömning ➟ till objektiv. Man kan också nå nya insikter i kunders beteenden, kvalitetsutfall eller andra typer av verksamhetskritiska faktorer.
Gartner: 80% av företags data är ostrukurerat
Tillämpningsområden
Exempel på tillämpningsområden kan vara att man har större mängder öppna enkätsvar som kan bearbetas för att nå nya insikter. Det kan också vara noteringar som är gjorda i kundtjänst, ärendehanteringssystem eller kvalitetsuppföljningssystem där man på ett effektivt sätt kan analysera det ostrukturerade datat för att få en bättre inblick i vad t ex kunder uppfattar ens verksamhet.
Hur gör vi?
Vi gör det möjligt för organisationer att omvandla ostrukturerad data, till strukturerad och analyserade data, så att den kan användas för affärsprocesser, kundrapporter, business intelligence system, etc.
SYGAIN strukturerar, kategoriserar och analyserar ert data och levererar färdigt resultat.
Kundvärde = effektivitetsbesparing och högsta kvalitet
Slipp utvecklingskostnader, utbilda personal och köpa mjukvara. Du som kund får en färdig leverans med dina insikter, när du vill ha det, utefter era specifika behov och krav. Spara dagar, veckor, eller månader av manuellt hårt arbete.
Kontakta oss för mer information av textanalys som tjänst!
TEXTANALYS
Nyckeln till nya insikter
ÖVERSikt
Med en kombination av marknadsledande lösningar och specialistkompentens erbjuder SYGAIN textanalystjänster, helt anpassade utifrån det svenska språket. Vi gör det möjligt för organisationer att få ut verksamhetnytta av internt, eller externt, ostrukturerat data, dvs text.
Textanalys gör det möjligt till stora effektivitetsbesparingar genom att undvika manuell hantering och gå ifrån subjektiv bedömning ➟ till objektiv. Man kan också nå nya insikter i kunders beteenden, kvalitetsutfall eller andra typer av verksamhetskritiska faktorer.
Gartner:
80% av organisationers data är ostrukturerad
Tillämpningsområden
Exempel på tillämpningsområden kan vara att man har större mängder öppna enkätsvar som kan bearbetas för att nå nya insikter. Det kan också vara noteringar som är gjorda i kundtjänst, ärendehanteringssystem eller kvalitetsuppföljningssystem där man på ett effektivt sätt kan analysera det ostrukturerade datat för att få en bättre inblick i vad t ex kunder uppfattar ens verksamhet.
Hur gör vi?
Vi gör det möjligt för organisationer att omvandla ostrukturerad data, till strukturerad och analyserade data, så att den kan användas för affärsprocesser, kundrapporter, business intelligence system, etc.
SYGAIN strukturerar, kategoriserar och analyserar ert data och levererar färdigt resultat.
Kundvärde = effektivitetsbesparing och högsta kvalitet
Slipp utvecklingskostnader, utbilda personal och köpa mjukvara. Du som kund får en färdig leverans med dina insikter, när du vill ha det, utefter era specifika behov och krav. Spara dagar, veckor, eller månader av manuellt hårt arbete.
Kontakta oss för mer information av textanalys som tjänst!