Hemligheten bakom digitaliseringens buzzwords
Vad betyder de egentligen?
Affärsvärlden kokar idag av modeord såsom AI (artificiell intelligens), machine learning, prediktiv analys och data mining m.fl. Start-ups såväl som traditionella bolag pumpar blixtsnabbt upp sina bolagsvärderingar genom att krydda erbjudanden och lösningar med dessa ”buzzwords”.
I den här föreläsningen börjar vi med att avmystifiera begreppen och visar att det egentligen handlar om metoder som funnits i hundratals år, för att sedan visa på möjligheter för företag (oberoende av storlek och resurser) att själva komma igång och använda det i sin verksamhet – oavsett vilket begrepp som ni sedan väljer att använda.
Denna förelänsing är organiserad av Sygain.
Om föreläsarna:
Karl Wahlin
Karl är doktor i statistik och statistikkonsult. Han har tidigare bland annat arbetat som universitetslektor i statistik vid Linköpings universitet. Karl är vidare författare till statistisk facklitteratur och bidrar regelbundet till vetenskapliga artiklar.
Niklas Kruse
Niklas har över 15 års erfarenhet av IT-branschen där han arbetat med ledande företag inom bland annat analys och informationshantering.